Oon rakastunut autovaraosaliikkeen myyjään. Ei mullaka hyvin mee. Sen te kyl varmaan ootte jo huomanneetkin...

Ja voitteko ymmärtää mua, kun sanon, että ei oo mitään vaikeampaa, kuin mennä naisena ostamaan autoon jotain osaa X? Miksi me naiset ei laiteta miehiä ostamaan meikkejä?

Eli siis, mun piti koko viime talvi ostaa se pirun lämmitysjohto (lohkolämmittimen johto? Mikä se on?), kun oli lievästi sanottuna kankeaa lähteä töihin lähemmäs kolmenkymmenen asteen pakkasessa. Noh, en saanut viime talvena aikaiseksi ostaa sitä, niin nyt viimeaikaisten eilähdekäyntiin-lähteekösittenkin-taisteluiden johdosta päätin tänään lähteä ostamaan sitä johtoasiaa.

Mä luulin tietäväni mitä mä haen. Ei se ollutkaan niin yksinkertaista ja päätin sitten reippaana tyttönä kysyä myyjältä apua. Valitsin sitten uhrikseni sellasen lähemmäs eläkeikää olevan reppanamiehen ja esitin sille asiani erittäin selkeästi tyyliin: "moi...mä tarviin sellasen johdon mikä tulee autoon ja siihen tolppaan joka on mun parkkiruudun päässä ja sen johdon pitää olla vihreä ja pitkä" Se mies katto mua kun halpaa makkaraa ja totesi, että hakee toisen työntekijän avukseen. Mun meni pasmat tässä vaiheessa ihan sekaisin ja unohdin täysin mitä olin ostamassa, kun mua neuvomaan saapui maailman komein mies (ja te lukijat tiedätte, kuinka oon heikkona komeisiin miehiin. Varsinkin niihin vaaleisiin, sinisilmäsiin ja harteikkaisiin, mitä tää työntekijä edusti). Yritin sönköttää jotain johdosta ja lämmityksestä ja se maailman komein mies tarjos mulle auton sisätilalämmitintä. 

Lähdin kaupasta ostamatta mitään ja päätin, etten astu siihen puljuun enää ikinä. Taidan tämänkin talven raivota ja huutaa ja kiukutella, kun auto ei lähde käyntiin.

Miksi asiakaspalvelutyössä on hyvännäköisiä miehiä?